ZWIASTUN

O FILMIE


Poznajcie najseksowniejszego świadka koronnego w historii mafii i jej totalnie nieogarniętą policyjną obstawę. Ten ekscentryczny duet trudno traktować poważnie, ale ich zeznania mogą zaprowadzić szefa kolumbijskiego kartelu za kraty. Czy dotrą przed sąd w jednym kawałku? Łatwo nie będzie, bo w pościg rusza bezwzględna mafia i skorumpowani gliniarze. Nowicjuszka w
mundurze i latynoska seksbomba będą musiały dokonać niemożliwego - dogadać się. Jeśli im się to uda, przestępcy będą bez szans. Żaden z nich nie jest gotowy na starcie z kobiecą logiką!

FOTOSY

jQuery Slider

METRYKA

DANE FILMU

Tytuł oryginalny:
Hot Pusuit
Produkcja:
Metro-Goldwyn-Meyer,
New Line Cinema,
Foxy Pacific Standard
USA

Premiera światowa:
07.05.2015
Premiera polska:
15.05.2015

Dozwolony od lat: 15
Czas: 88 minut
Dystrybucja w Polsce:
Forum Film Poland

EKIPA

Reżyseria: Anne Fletcher
Scenariusz:
David Feeney, John Quaintance

Muzyka: Christophe Beck
Zdjęcia: Oliver Stapleton
Montaż: Priscilla Nedd-Friendly
Scenografia: Nelson Coates
Dekoracje: Jaymes Hinkle
Efekty specjalne: Guy Clayton
Kostiumy: Catherine Marie Thomas
Producenci: Dana Fox, Bruno Papandrea,
Reese Witherspoon
Producenci wykonawczy:
Luis Balaguer, Sofia Vergara,
Jeff G. Waxman

AKTORZY

Reese Witherspoon ..... Cooper
Sofia Vergara ..... Daniella Riva
Michael Mosley ..... detektyw Dixon
Robert Kazinsky ..... Randy
Michael Ray Escamilla ..... Angel
Joaquin Cosio ..... Vincente Cortez
John Caroll Lynch ..... kapitan Emmett
Jim Gaffigan ..... Red
Mike Birbiglia ..... Steve
Vincent Laresca ..... Felipe Riva
David Jensen ..... Wayne
Evaluna Montaner ..... Teresa Cortez
Marcus Lyle Brown ..... Lou
Matthew Del Negro ..... Hauser
Richard T. Jones ..... detektyw Jackson
Harley Graham ..... Cooper jako nastolatka
Manolo Gonzales Vergara ..... DJ
Benny Nieves ..... Jesus
Carol Sutton ..... Brenda
Alejandra Perez ..... Marisol
Janette Sepwa ..... Maureen
Anne Fletcher ..... pracownica zajmująca się wysyłką
Joe Camp III ..... facet w barze

REALIZACJA

Scenariusz

Główny pomysł scenariuszowy oparto na klasycznym schemacie „buddy movies” – filmów o niedobranych parach ludzi, których zetknęły ze sobą niecodzienne okoliczności, i którzy zmuszeni są do współpracy, choć straszliwie działają sobie na nerwy. Początkowa niechęć, wynikająca ze zderzenia całkowicie odmiennych temperamentów i charakterów, przeradza się w szacunek, a nawet przyjaźń, lecz po drodze dochodzi do licznych komediowych spięć. Natchnienie czerpali twórcy z klasycznych filmów, zwłaszcza „Zdążyć przed północą” („Midnight Run”, 1988) Martina Bresta z Robertem De Niro i Charlesem Grodinem oraz niedawnego „Gorącego towaru” („Heat”, 2013, reż. Paul Feig) z Sandrą Bullock i Mellisą McCarthy. Scenarzyści David Feeney (seriale „Jim wie lepiej”, „Jess i chłopaki”) oraz John Quaintance (seriale „Joey” i „Projekt dziecko”) to wprawdzie ludzie telewizji, ale również wielcy wielbiciele hollywoodzkich komedii i kina akcji. Jako znawcy tych tradycji doskonale wiedzieli, jak je wykorzystać i wzbogacić.

Produkcja

Dwa lata wcześniej Witherspoon, wraz australijską producentką Bruną Papandreą, powołała do życia firmę producencką Pacific Standard, która miała proste zadanie: przygotowywać filmy z wyrazistymi kobiecymi rolami, w tym komedie. – Myślałam o tym filmie jako o swoistej współczesnej wersji „Niedobranej pary”, komediowego klasyka z Jackiem Lemmonem i Walterem Matthau, z Reese Witherspoon jako osobą trochę szaloną i Vergarą jako żoną gangstera bardziej zaradną niż to się może wydawać – mówiła reżyserka Anne Fletcher. Była zdania, że spotkanie dwóch gwiazd powinno przynieść spodziewane rezultaty: – Uwielbiam je obie, więc długo się nie wahałam, gdy zaproponowano mi realizację tego filmu. Instynktownie czułam, że już na poziomie wizualnym można je doskonale skontrastować, i że będzie pomiędzy nimi komediowa chemia i szansa na prawdziwy ubaw. Witherspoon wspominała: – Sofia ma wielkie wyczucie komediowego klimatu i tempa. Jesteśmy kompletnie odmienne fizycznie i pomyślałam, że ta różnica, zwłaszcza we wzroście – ona jest wysoka, a ja, no cóż, raczej malutka – będzie dodatkowym komicznym elementem. W dodatku szybko okazało się, że doskonale się rozumiemy. Vergara również uznała, że taki duet to doskonały pomysł: – Bardzo chciałam zagrać w tym filmie, przede wszystkim ze względu na Reese, którą bardzo cenię. Po raz pierwszy zdecydowałam się zostać producentem wykonawczym, a Reese ośmieliła mnie, bo miała już podobne doświadczenia i bardzo mi pomogła.

Na planie

Na planie (film powstawał głównie w Luizjanie) panował duch zabawy. – Czasem trzeba było zatrzymywać kamerę, bo miałyśmy z Sofią napady śmiechu – mówiła na łamach magazynu „People” Witherspoon. I dodawała: – Dosłownie wszyscy gapili się na Sofię, faceci niemal wywracali się z wrażenia, a kobiety gubiły torebki. W filmie mamy sekwencje jak z reklamówek. Zobaczycie jej rozwiane włosy w zwolnionym tempie. To jest dopiero widok!
Witherspoon cieszyła się ze zdjęć w Nowym Orleanie: – Jedzenie tu jest dobre, aż za dobre. A ludzie naprawdę przyjaźni. Cóż, dziewczyna z Południa, taka jak ja, zawsze się cieszy, gdy wraca na Południe. Scenografka Nelson Coates doskonale znała różnice pomiędzy krajobrazem Luizjany i Teksasu: – Część dzieciństwa spędziłam w Teksasie, więc znam tamte realia; w Luizjanie jest o wiele więcej wody. Udało nam się znaleźć kilka niezwykle malowniczych lokacji po północnej stronie Lake Pontchartrain, z krainą koni i otwartymi przestrzeniami bardzo przypominającymi wschodni Teksas. Fletcher błogosławiła wkład Nelson w film: – Chcieliśmy nakręcić film drogi, a droga miała wyglądać na teksańską. Dzięki niej i innym Teksańczykom z ekipy, ta bardzo realistyczna iluzja stała się możliwa. Coates nakreśliła trasę, jaką miały przebyć bohaterki i postarała się, by przydrożne billboardy były autentycznie teksańskie. Także ciężarówki były identyczne jak te spotykane w Teksasie; odpowiednio ucharakteryzowano sklepy i bary. Do istniejącego budynku dodano charakterystyczny ganek, zmieniono fasadę i dodano logo. W ten sposób powstał fikcyjny Bucking Bar na drodze do San Antonio. Coates podkreślała, że scenografia niejako współtworzyła charakterystykę postaci: – Komenda w San Antonio jest wielce nowoczesna, co ma podkreślić, że Cooper jest trybikiem w wielkiej policyjnej machinie. Hacjenda, na której po raz pierwszy Cooper spotyka Rivów, a także jej otoczenie, zostały poddane, za zgodą właścicieli, daleko idącym zmianom. Dodano kaktusy, zmieniono dekoracje na zewnątrz i w środku, pomalowano ściany. Stopniowo krajobrazy z pustynnych nasycają się zielenią, a w finale rozegranym w Dallas mamy już orgię kolorów.
Odpowiedzialna za kostiumy Catherine Anne Thomas (z Fletcher współpracowała już po raz trzeci) szczególnie dumna była z sukni, w której po raz pierwszy widzimy Daniellę. – Z Anne zgodziliśmy się, że suknia będzie bardzo elegancka i biała, by stanowić ostry kontrast z policyjnym ubiorem Cooper. Natomiast w dalszym ciągu rozwoju akcji kobiety dokonują niejako ubraniowej „zamiany miejsc” – komentowała autorka kostiumów. – Daniella traci buty na wysokim obcasie, zyskuje t- shirt i dżinsy, a policjantka jest zmuszona zmierzyć się ze swym najgorszym koszmarem – obcisłą czerwoną sukienką, odpowiednią jej zdaniem dla jakiejś flirciary. Operator Oliver Stapleton zdaniem Fletcher także doskonale wywiązał się ze swego zdania: – Jego zdjęcia są dynamiczne i eleganckie zarazem. Pamiętajmy, że to w dużej mierze film akcji. Oliver potrafi sfilmować gwałtowny ruch bez dezorientacji i rozpraszania uwagi widza.

EKIPA


Reese Witherspoon (Cooper)

Urodziła się 22.03.1976 w Nowym Orleanie. Zdobyła Oscara za najlepszą pierwszoplanową rolę żeńską („Spacer po linie”) i nominację w tej samej kategorii („Dzika droga”, 2015). Studiowała na wydziale literatury angielskiej Uniwersytetu Stanforda. Od ósmego roku życia pracowała jako modelka; jako aktorka debiutowała w 1991 roku. W 1998 roku zebrała dobre recenzje za występy w „Półmroku” i „Miasteczku Pleasantville”; rok później zdobyła szereg prestiżowych wyróżnień za występ w „Wyborach” Alexandra Payne'a. Dużym sukcesem komercyjnym stała się „Legalna blondynka” (2001). Aktorka jest właścicielką firmy producenckiej; działa też w licznych organizacjach humanitarnych.


Sofia Vergara (Daniella Riva)

Sofía Margarita Vergara Vergara urodziła się (10.07.1972) i wychowała w mieście Barranquilla, w Kolumbii. Kształciła się w dwujęzycznej angielsko-hiszpańskiej szkole, miała zamiar zostać dentystką. Jednak odkryta na plaży przez fotografa mody, rozpoczęła karierę modelki. W wieku 23 lat zaczęła pojawiać się regularnie na wybiegach. W latach 1995–1998 była jedną z prowadzących telewizyjny program podróżniczy „Fuera de serie”, który przyniósł jej popularność, także w USA. Zadebiutowała na dużym ekranie w komedii kryminalnej „Wielkie kłopoty” (2002). Popularność zdobyła rolą Glorii Delgado-Pritchett w komediowym serialu „Współczesna rodzina” (2009–2015). W latach 2010–2013 zdobyła cztery nominacje do prestiżowej nagrody Emmy za drugoplanową rolę kobiecą w serii komediowej.


Anne Fletcher (reżyseria)

Amerykańska reżyserka, choreografka i aktorka. Urodziła się 1.05.1966 w Detroit, stan Michigan. Uczyła się tańca od 12. roku życia, trzy lata później została zawodową tancerką. Po raz pierwszy zatańczyła w filmie w „Masce” z Jimem Carreyem. Jako tancerka, a potem choreografka, pojawiła się w ponad 50 filmach kinowych i wielu programach telewizyjnych (m.in. „Boogie Nights”, „Krzyk 2”, „Nadchodzi Polly”, „Wszystko się wali”, „Lakier do włosów”), czasem grywając także epizody aktorskie. Odniosła wielki kasowy sukces, kręcąc jako reżyserka film „Step Up – Taniec zmysłów”. Obecnie z sukcesami koncentruje się na karierze reżyserskiej i producenckiej.